POBIERZ PDF KUKUŁECZKA KUKA

POBIERZ PDF GO JANEK GO...

POBIERZ PDF DEMENTOR

POBIERZ PDF ŚCIEMA

POBIERZ PDF DONATORKA

POBIERZ PDF DEMENTOR

Scenariusze teatralne

POBIERZ PDF PO CO NAM KOBIETY

POBIERZ PDF SINUS COSINUS - BĘC

POBIERZ PDF DZIAŁY

POBIERZ PDF PIĘKNI LUDZIE

POBIERZ PDF TARCZA SOBIESKIEGO

POBIERZ PDF BAJKI CZERWONY KAPTUREK ODNOWA

POBIERZ PDF DWIE MUJINGI

POBIERZ PDF OSKAR MUSI ODEJŚĆ

 

Exposé „Po co nam kobiety?”

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – 60 minut, osoby – 9 (RŻ – 5, RM – 4)

 

Komedia science fiction – śmiała i zaskakująca, w trzech  aktach o damsko – męskich dylematach z dozą pikanterii.

Na samym wstępie następuje „trzęsienie ziemi”, bowiem – rzecz to zgoła niesłychana: Pani porzuca Pana, a potem napięcie stale wzrasta … czy to coś Państwu przypomina? Od czegóż są jednak dobrzy przyjaciele i jeszcze lepsze przyjaciółki – do akcji wkracza Sztuczna Inteligencja pod postacią atrakcyjnej kobiety, ale to nic w porównaniu z interwencją krewkiej teściowej w towarzystwie dziarskiego dziadka.

Akcja obfituje w pełne humoru, zaskakujące zwroty akcji, ciekawe porównania i nawiązania do uznanych kanonów komediowych, przy aktywnym wykorzystaniu multimediów.

Satyra, komizm sytuacyjny, karykatura, groteska i pozostałe elementy komediowe stanowią tło dla poruszanych: istotnych, aktualnych problemów społecznych. Wniosek jest jeden: trzeba to zobaczyć, żeby uzmysłowić sobie – po co nam Kobiety…? – No, po co?

Sztuka z wykorzystaniem multimediów. 

 

 

 

Exposé „Piękni ludzie”

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – 50 minut, osoby – 4 (RŻ – 2, RM – 2)

 

Zabawne perypetie pary o wymyślaniu siebie na nowo w dobie social mediów. O poprawianiu urody i natury, problemach w dążeniu do doskonałości wizerunku poprzez pryzmat aktualnych trendów i tendencji.

– Czy aby bezpieczna jest zabawa w Pana Boga? Jakie będą jej konsekwencje? Do czego wszystko to doprowadzi? Śmieszno i straszno…

Wielowątkowa zabawna historia, pełna nawiązań, pobudzająca do refleksji.

Sztuka z wykorzystaniem efektów dźwiękowych, kostiumów i charakteryzacji. 

 

 

 

 

Exposé „Ściema”           

Liczba aktów – 2. Czas akcji (bez przerw) – 47 minut, osoby – 4 (RŻ – 2, RM – 2)

Rady kolegi w arkanach sztuki uwodzenia i teorii podrywu prowadzą do nieoczekiwanych zwrotów akcji tej komedii. Sprawy wymykają  się spod kontroli i mogą zwrócić się przeciwko bohaterowi z chwilą gdy zaskakuje go prawdziwa miłość.

Co to jest: „ojca nie ma – dziecko jest!?

– Kobieta bierze sprawy w swoje ręce –  należy spodziewać się wszystkiego!

Kto ściemnia a kto mówi prawdę? Pobudzająca do śmiechu, zwariowana historia.

Sztuka z wykorzystaniem multimediów. Komedia sensacyjna. 

 

 

 

 

Exposé „Działy”

Liczba aktów – 1. Czas akcji (bez przerw) – 30 minut, osoby – 4 (RŻ – 3, RM lub RŻ – 1)

 

Czarna komedia o perypetiach podziału spadku po zmarłym ojcu. – Czy konsensus jest możliwy? Sprawy komplikują się wraz z pojawieniem się nowej osoby – czy ona może być nieznaną zstępną? Co z majątkiem? – cytując klasyka: „ Bo nie ważne czyje co je – ważne to je co je moje!” Jaką tajemnicę ujawni notariusz? Gwarancja przedniej zabawy w oprawie muzyki klasycznej.

Sztuka z wykorzystaniem ilustracji muzycznych. 

 

 

 

 

Exposé sztuki „Dementor”

Liczba aktów – 2. Czas akcji (bez przerw) – 45 minut, osoby – 6 (RŻ – 4 lub 3, RM – 2 lub 3).

 

Dementor to komedia obyczajowo-sensacyjna, pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji.
Przyglądamy się życiu „wcześniej urodzonych” — ich radościom, troskom i sposobom radzenia sobie w świecie, który zmienia się szybciej, niż można to ogarnąć.

To również opowieść o oszustwach — zarówno tych wynikających z wyrachowania, jak i z potrzeby bliskości. Kłamstwo bywa wygodne, ale krótkie ma nogi: kiedy wychodzi na jaw, uruchamia lawinę podejrzeń, konfrontacji i przezabawnych nieporozumień.

Żyjemy w czasach, gdy całe społeczeństwa poddawane są wyrafinowanym socjotechnikom. Ludzie biorą z tego przykład i próbują manipulować innymi — czasem z egoizmu, czasem z bezradności. Czy można tak funkcjonować bez konsekwencji? Czy to przynosi dobrostan, czy przeciwnie?
Czy to moralnie naganne — czy już „nowa normalność”?

Odpowiedź zostawiamy Państwu.
Jedno jednak gwarantujemy: będzie zabawnie.

 

 

 

 

Exposé „Donatorka”.

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – 70 minut, osoby – 8 (RŻ – 3, RM – 2, role płeć dowolna – 3)

 

„Donatorka” to komedia sensacyjna, opowiada o kobiecie szukającej miłości i szczęścia w życiu – jak my wszyscy! Dzięki pomocy przyjaciółki znajduje ją ale czar wkrótce pryska. Pojawiają się problemy – kobieta szuka wsparcia, z jakim efektem –  przekonacie się Państwo sami. Czy poddana bezprzykładnym szykanom bohaterka, w pojedynkę sprosta życiowej próbie sił?

Wiele elementów komediowych przenika się z osobistym dramatem, a kiedy bawią się twoim kosztem, to pojawia się czarna rozpacz. Zawsze jednak można liczyć na przyjaciół, czy oni jednak sprostają piętrzącym się wyzwaniom a jeśli pomoc spali na panewce – co wtedy? Jak znaleźć wyjście z matni? Czy poprzez łzy dojrzymy uśmiech?

Na te i inne pytania znajdziecie Państwo odpowiedzi w trakcie spektaklu.

Komedia obfitująca w zwroty akcji, osadzona w realiach współczesności, nie stroniąca od poruszania aktualnych, doniosłych problemów społecznych. Zaskakujące stylizacje z irracjonalnym, komediowym zabarwieniem. 

 

 

 

 

Exposé sztuki „Tarcza Sobieskiego" 

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – 53 minuty, osoby – 6 (RŻ – 5, RM – 1).

 

Tarcza Sobieskiego to kolejna komedia sensacyjna. W przedstawieniu realia współczesnego życia układają się w ciąg zaskakujących wydarzeń przeplecionych wątkami irracjonalnymi. Akcja ogniskuje odwieczne problemy, które stawia przed nami życie: egzystencjonalne, moralne i społeczne. A wszystko to okraszone niebanalnym humorem w splocie zaskakujących zwrotów akcji. Jakie komplikacje ale i możliwości otwierają się przed opiekunką osoby w depresji? Czy przebiegłość i manipulacja pomoże bardziej opiekunce czy podopiecznemu, co z tego wyniknie?

Kto ukrywa swoje prawdziwe zamiary i jakie one są – odkryjemy dopiero pod koniec sztuki. Po wielu zabawnych perypetiach, maski opadną – tak jak to w teatrze bywa.

Spektakl z efektami dźwiękowymi. 

 

 

 

 

Exposé sztuki: „Sinus Cosinus – bęc!”

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – 66 minut, osoby – 9 (RŻ – 4, RM – 4, role płeć dowolna – 1)

 

To komedia refleksyjna, uwypuklająca aktualne problemy antagonizmów politycznych, wszechobecnych ostatnio w naszym społeczeństwie. Wielowątkowa opowieść: o roli mediów w kreowaniu postaw, o destrukcyjnej sile nienawiści prowadzącej do tragedii. O zaraźliwej manipulacji, której jesteśmy poddawani a którą potem sami wdrażamy w relacjach z innymi ludźmi.

Jak odnaleźć się w aurze absurdu współczesnych sloganów?

Ku czemu zmierzamy?

Do czego doprowadzi bohaterów splot nieprzewidzianych okoliczności?

Czy zrodzi się refleksja?  – Trzeba obejrzeć żeby się przekonać. 

To również opowieść o miłości i jej deficycie.

Wspólna zabawa i aktywny udział publiczności w spektaklu gwarantowany. 

 

 

 

 

Exposé bajki dla dzieci: "Czerwony kapturek odNowa"

Liczba aktów – 1. Czas akcji (bez przerw) – 25 minut, osoby: RM – 1 RŻ – 1, (obie 60+) Dzieci w wieku przedszkolnym RŻ – dowolnie RM – dowolnie,

 

Bajka na kanwie Czerwonego Kapturka autorstwa barci Grimm w uwspółcześnionej wersji z udziałem przedszkolaków do realizacji w przedszkolach w celu integracji międzypokoleniowej. Czerwonym Kapturkiem jest Babcia a Dziadek Narratorem (60+), pozostałe role grają Przedszkolaki: Mama, Tata, Dzik, Strażacy, Drzewa. Bajka objaśnia dzieciom, że zamiana ról to nie tylko bajkowość ale i upływ czasu, babcia była dziewczynką a przedszkolaki wkrótce dorosną. Zamiast złego wilka jest wszechobecny ostatnio w miastach dzik. Zabawne teksty wypowiadane przez dzieci poza rozrywką jednocześnie nauczają i integrują je z najstarszym pokoleniem. Można założyć, że bajka o Czerwonym Kapturku w jakiejś formie jest dzieciom znana, tym bardziej zainteresuje je nowa uwspółcześniona wersja z odwróceniem ról dorosłych i dzieci.

Dzieci w wieku przedszkolnym uwielbiają odgrywać role dorosłych i często bawią się tak same – zatem pozwólmy im rozwinąć skrzydła w inscenizacji bajki.  

Przedstawienia dla dzieci i dorosłych mogą odbywać się na terenie przedszkoli np. z okazji Dnia Dziecka, Dnia Babci, Dziadka, jak i innych okazji.

 

 

 

Exposé sztuki „Dwie Mujingi”

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – 24+23+15 = 62  minuty – bez przerw, sam tekst, osoby – 7 (RŻ – 5 (4), RM – 2 (3).

 

„Dwie Mujingi” to wzruszająca, zabawna i odważna opowieść o tym, że człowieczeństwo nie zależy od statusu, płci ani narodowości. Prawdziwa tożsamość rodzi się z wyboru dobra, przyjaźni, lojalności i miłości. Komedia ukazuje absurdy współczesnego społeczeństwa, w kontekście bezdomności, migracji i bezduszności administracji publicznej. Bohaterowie dopuszczają się oszustwa, które jest narzędziem ich przetrwania, a nie przejściem na „ciemną stronę mocy”. Dokonane wybory powodują nieodwracalne konsekwencje.

Co naprawdę jest ważne w życiu? – Czy po zmianie statusu społecznego można przeciwstawić się wszechobecnemu konsumpcjonizmowi? – Jak przezwyciężyć rozbuchaną zakupomanię?

Na te i inne, podobne egzystencjalne pytania, bohaterowie próbują znaleźć odpowiedzi.

Komedia jest pełna satyry, humoru i krytyki społecznej, mającej na celu zarówno rozbawienie, jak i skłonienie ku refleksjom nad poruszanymi kwestiami.

 

 

 

 

Exposé sztuki „Go Janek go...”

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – około 80 minut – bez przerw, osoby – 13 (RŻ – 5 , RM – 7 RM/Ż 1). 


Zakończenie: interaktywne – wybierane przez publiczność + epilog autora

„Go Janek, go…” to tragikomedia społeczna inspirowana faktami, ukazuje problemy młodej kobiety, która – szukając wyjścia z ekonomicznej i życiowej stagnacji – wpada w pułapkę machiny wyzysku, manipulacji i pozorów. Sztuka konfrontuje widza z pytaniem: czy człowiek może pozostać wierny swoim wartościom w świecie, który nagradza cynizm i bezwzględność?

Historia Karoliny to emocjonalna huśtawka – od młodzieńczego buntu po cichą rezygnację, od rozczarowania codziennością po konfrontację z systemem, który z ludzkiej godności uczynił towar.

Spektakl nie kończy się jednoznacznie – ciąg dalszy wybiera publiczność, głosując w czasie rzeczywistym przez telefon na to, którą drogę wybierze bohaterka. Różne zakończenia stają się lustrem dla widzów i ich postaw moralnych. Ostateczne słowo należy jednak do autora, który w epilogu przedstawia swoją wizję zakończenia. 

 

 

 

 

 

Exposé sztuki „Kukułeczka kuka ...”

Liczba aktów – 3. Czas akcji (bez przerw) – około 50 minut – bez przerw, osoby – 9 (RŻ – 5 , RM – 2 RM/Ż 2). 

 

„Kukułeczka kuka…” to komedia refleksyjna z elementami dramatu, ukazująca kondycję współczesnej rodziny w obliczu emocjonalno-moralnego kryzysu.

To opowieść o miłości, zdradzie i o sile technologii, która coraz śmielej wkracza w najbardziej intymne sfery ludzkiego życia.

Sztuka zderza ze sobą światy emocji, plotki i codzienności z chłodnym światem danych, badań medycznych i cyfrowych odpowiedzi sztucznej inteligencji.Pod pozornie lekką formą komedii autor prowadzi widza w głąb dramatycznych dylematów moralnych, stawiając pytania o granice prawdy, lojalności i sens rodziny we współczesnym świecie.

Interaktywna, partycypacyjna forma spektaklu — z udziałem publiczności, która głosuje i uzasadnia swoje wybory — czyni z widza współtwórcę zarówno fabularnego, jak i moralnego wymiaru dzieła.

 

 

 

 

Exposé sztuki "Oskar musi odejść" 

Exposé sztuki „Oskar musi odejść” – czarna komedia o życiu, śmierci i absurdzie codzienności. 

 

 

Liczba aktów – 2. Czas akcji (bez przerw) – 50  minut – bez przerw, osoby – 8.

Dom spokojnej starości. Czas płynie tu wolniej, a każdy dzień przypomina poprzedni. Pensjonariusze spierają się o sens istnienia, wolną wolę i przeznaczenie, mieszając filozofię z czarnym humorem, religijność z groteską, a wspomnienia – z dowcipnymi wrzutkami.

Sztuka bawi i wzrusza jednocześnie, zderzając samotność i pytania o godność odchodzenia z komicznymi lapsusami językowymi i ciętymi ripostami. Jej wyjątkowym elementem jest udział widowni – to publiczność rozstrzyga najważniejsze pytanie spektaklu.

„Oskar musi odejść” to uśmiech podszyty zadumą, teatr interakcji i opowieść o nadziei tam, gdzie najmniej się jej spodziewamy.

Menu

Teatr Kreatywny to przestrzeń artystyczna, która łączy pasjonatów teatru, oferując spektakle, premiery oryginalnych sztuk oraz możliwości twórcze dla amatorów i lokalnych artystów.

Media społecznościowe

A website created in the WebWave website builder.